Новогодняя ветка

середа, 5 жовтня 2016 р.

Українська мова 4 клас тема ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ З МОВИ («Мова і мовлення», «Текст», «Речення»)


Мета: перевірити рівень сформованості знань учнів за темами «Мова і мовлення», «Текст», «Речення»; розвивати мислення учнів, увагу, самостійність; виховувати культуру оформлення письмових робіт. 
I варіант
1. Позначити правильну відповідь. 
Яким має бути усне мовлення? 
а)    Грамотним, каліграфічним, охайним; 
б)    доброзичливим, культурним, виразним; 
в)     правильним, виразним, зрозумілим. 
2. Позначити мету тексту.                                ЇЖАЧОК 
Через пеньки і колоди чимчикує їжачок. Тягає він у нору запашне листя. Стелить зимову постіль. До весняного сонечка проспить їжачок. І снитимуться йому лісові сни. 
а)   Описати зовнішність їжачка; 
б)    довести, що їжачок — це лісовий звірок; 
в)    розповісти, як їжачок готується до зимового сну. 
3. Визначити тип речення за метою висловлювання. 
Прилітайте, сизокрилі мої голуб’ята, із-за Дніпра широкого у степ погуляти. 
а)    Розповідне; 
б)    питальне; 
в)    спонукальне. 
 4.   Поєднати словосполучення за допомогою сполучників     а, але.
Щебече, як соловейко, кусає, як гадюка.
Дивиться звисока, нікого не бачить.
5. Доповнити речення однорідними членами. Записати його.
Біля школи учні посадили..., ..., ...
6. Із наведених слів скласти і записати речення. Установити зв’язок слів у цьому реченні.
ставом, верба, задумливу, Над, співала, пісню.
7. Побудувати міркування за темою «Птахи — наші друзі» (6–8 речень).
2 варіант
1. Позначити правильну відповідь.
Яким має бути писемне мовлення?
а)      Виразним; правильним, чітким, точним;
б)       каліграфічним, грамотним, охайним, зрозумілим;
в)        зрозумілим, ввічливим, каліграфічним, правильним.
2. Позначити мету тексту.                                  ДЖЕРЕЛЬЦЕ
Люблю розглядати лісове джерельце. Вода в ньому прозора-прозора. Дно застелене блакиттю неба. Водна гладь, як дзеркало. У синій глибині віддзеркалює віття верби.
а)    Довести, що це лісове джерельце;
б)     описати красу лісового джерельця;
в)     розповісти про любов героя до джерельця.
3. Визначити тип речення за метою висловлювання.
Любіть Україну до свого загину, страждальницю- Матір завжди ви любіть.
а)  Розповідне;
б)  питальне;
в)  спонукальне.
4. Поєднати словосполучення за допомогою сполучників а, але.
Лисиця спить, курей бачить.
В душу в’ється, в кишеню лізе.
5 Доповнити речення однорідними членами. Записати його.
У дідусевому садку доспіли ..., ..., ....
6. Із наведених слів скласти і записати речення. Установити зв’язок слів у цьому реченні.
Вербові, річкою, срібляться, над, котики.
7. Побудувати міркування за темою «Яку користь маємо ми з книг?» (6–8 речень).

Немає коментарів:

Дописати коментар